پرهام دیزاین

ساخت کابینت پلی استر با طراحی 3 بعدی

کابینت-پلی-استر

کابینت یکی از اجزای جدانشدنی آشپزخانه بوده که در سال‌های اخیر، انواع آن به شدت گسترش پیدا کرده‌ است. یکی از اجناس مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت خوب که در این سال‌ها بسیار محبوب شده است، کابینت پلی استر نام دارد. در ادامه تمامی نکات مرتبط با این نوع کابینت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کابینت پلی استر چیست؟

کابینت‌ها را می‌توان از نظر روکش به دو دسته تقسیم کرد: روکش چسبی و روکش رنگ شده.

در دسته اول، روکش کابینت با چسب روی مغزی چسبانده می‌شود. کابینت ممبران یا هایگلاس از این دسته‌اند. با اینکه این کابینت‌ها قیمت ارزان‌تری دارند، اما تنوع رنگ در آن‌ها بسیار محدود بوده و هنگامی که به قطعات مختلف برش می‌خورند، لازم است تا محل برش داده شده با نوار پوشش داده شده و این امر، باعث می‌شود تا ظاهر آن‌ها یک دست نباشند. علاوه بر این، در این کابینت‌ها قابلیت طراحی روی چوب وجود ندارد. دلیل این امر، آسیب دیدن روکش آن‌ها است.

در دسته دوم، کابینت‌های رنگ شده قرار دارند. این کابینت‌ها بعد از برش خوردن و یا انجام طراحی روی مغزی رنگ می‌شوند. به همین دلیل، می‌توان آن‌ها را در تنوع رنگی گسترده‌تر و با طراحی‌های مختلفی سفارش داد.

اصولا دو نوع رنگ در صنعت کابینت‌سازی استفاده می‌شوند؛ رنگ پلی استر و پلی اورتان. کابینت پلی استر، کابینتی است که از یک مغزی خام MDF تشکیل می‌شود و رنگ پلی استر به عنوان پوشش روی آن قرار می‌گیرد. این رنگ، از نوعی الیاف که از مشتقات رزین محسوب می‌شود بوجود می‌آید. رزین پلی استر در برابر اشعه فرابنفش خورشید بسیار مقاوم است و علاوه بر این، از نفوذ نفوذ قارچ‌ها و یا آفات به مغزی جلوگیری می‌کند.

انواع کابینت پلی استر

کابینت پلی استر را می‌توان به لحاظ‌های مختلفی تقسیم بندی کرد. در یکی از اساسی‌ترین دسته بندی‌ها، کابینت را بر اساس جنس رنگ به دو دسته نیم پلی استر و تمام پلی استر تقسیم بندی می‌کنند.

  • رنگ نیم پلی استر

رنگ نیم پلی استر را احتمالا قبل‌تر روی قسمت‌های چوبی مبل یا میز دیده‌اید. ماده‌ای شفاف که بیشتر در رنگ‌های قهوه‌ای یا عسلی سفارش داده می‌شود و علاوه بر محافظت از چوب، رگه‌های آن را هم بیشتر نمایان می‌کند. این رنگ علاوه بر قسمت اصلی که رزین است، از یک حلال شیمیایی مانند اتیلن و یک ماده سخت کننده به نام سولفونیک اسید تشکیل شده است.

  • رنگ تمام پلی استر

رنگ تمام پلی استر، حالت بسیار غلیظ‌تری دارد و مانند یک لایه شیشه به نظر می‌آید. این رنگ علاوه بر رزین، حلال و ماده سخت کننده، شامل کبالت نیز می‌شود. لازم به ذکر است که رنگ تمام پلی استر، از مقاومت بیشتری نسبت به نیم پلی استر برخوردار است.

هر دو رنگ‌ را می‌توان به صورت مات یا براق سفارش داد. اصولا رنگ‌های براق، برای محیط‌های کوچک مناسب‌تر هستند؛ زیرا باعث پخش نور و بزرگ‌تر نمایش داده شدن محیط می‌شوند اما در محیط‌های بزرگ، بنابر سلیقه، می‌توانید از نوع براق و یا مات استفاده کنید.

انواع-کابینت-پلی-استر  

مزایای کابینت آشپزخانه پلی استر

کابینت پلی استر نیز مانند بسیاری دیگر از کابینت‌ها، دارای مزایا و معایبی بوده و پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اخذ تصمیم نهایی، تمامی این موارد را در نظر داشته باشید. مهم‌ترین مزایا این نوع کابینت عبارت‌اند از:

  • تنوع رنگ بالا

تنوع رنگ بسیار گسترده در کابینت پلی استر شاید بیشتر از هر مزیت دیگر این محصول به چشم بیاید. این مزیت می‌تواند کار ست کردن کابینت‌ها با سایر لوازم آشپزخانه مانند گاز، یخچال‌ها و حتی پوشش کف را بسیار راحت کند.

  • تنوع سبک بالا

به دلیل امکان ایجاد طرح روی مغزی این کابینت‌ها، می‌توانید انواع سبک‌های مدرن یا کلاسیک و نئوکلاسیک را پیاده سازی کنید. امکان انتخاب رنگ به همراه طرحی منحصر به فرد، می‌تواند کابینت‌های شما را خاص‌تر کند.

  • پوشش یکدست

نداشتن حاشیه و پوشش یک‌دست را نیز می‌توان یک مزیت بسیار مهم در ساخت این دسته از کابینت‌ها عنوان کرد. همچنین مقاومت در برابر رطوبت، یکی از نقاط قوت مهم برای کابینت پلی استر محسوب می‌شود.

  • قیمت مناسب

در کنار مزیت‌های بالا، قیمت مناسب یکی دیگر از دلایل محبوبیت کابینت پلی استر است. این کابینت در مقایسه با سایر کابینت‌های رنگ شده مانند پلی اورتان، قیمت پایین‌تری داشته و مقرون به صرفه‌تر است.

 

معایب کابینت آشپزخانه پلی استر

در کنار تمامی مزایایی که این کابینت برای شما فراهم خواهد کرد، معایبی را نیز به همراه خواهد داشت. مهم‌ترین معایب کابینت پلی استر عبارت‌اند از:

  • عدم مقاومت در برابر گرما

کابینت پلی استر در برابر گرمای زیاد و پیوسته مقاومت خوبی ندارد و پوسته پوسته می‌شود.

  • باقی ماندن اثر انگشت

در مدل‌های براق، اثر انگشت بر روی سطح کابینت باقی خواهد ماند که البته با کشیدن دستمال مرطوب به راحتی پاک می‌شود.

معایب-کابینت-آشپزخانه-پلی-استر

رنگ های پرطرفدار کابینت پلی استر

همان‌طور که در قبل‌تر نیز عنوان کردیم، شما می‌توانید تقریبا هر رنگی که مورد پسندتان باشد را برای کابینت‌هایتان انتخاب کنید؛ اما وقتی صحبت از رنگ‌های پرطرفدار به میان می‌آید، رنگ سفید و مشتقات آن مانند استخوانی یا شیری، در دسته محبوب‌ترین رنگ‌ها قرار می‌گیرند. رنگ سفید، می‌تواند به‌راحتی محیطی آرام و دلنشین را بوجود آورده و علاوه بر این، باعث می‌شود تا فضای آشپزخانه، بزرگ و درخشان‌تر دیده شود.

در کنار طیف سفید، رنگ‌های خنثی همچون نقره‌ای یا طوسی نیز از رنگ‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند. این رنگ‌ها قادرند تقریبا با هر رنگ دیگری در آشپزخانه ست شده و هیچوقت شما را خسته نخواهند کرد.

بعضی از افراد به صورت محدود و حساب شده، از رنگ‌های دیگری همچون زرد یا آبی در بعضی قسمت‌های کابینت استفاده می‌کنند که با توجه به مدل و محیط، می‌تواند جذاب باشد.

سفارش طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه پلی استر در تهران

کابینت یکی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه بوده و به همین دلیل، لازم است تا طراحی و ساخت کابینت به یک تیم متخصص و مجرب سپرده شود تا نتیجه کار برای مصرف کننده کاملا رضایت بخش باشد. پرهام دیزاین، بزرگترین و معتبرترین برند تولید کننده کابینت در ایران با بیش از ۲۰ سال سابقه در اجرا، می‌تواند صفر تا صد طراحی، ساخت و نصب کابینت را برایتان با بهترین کیفیت به انجام برساند.

سفارش-طراحی-و-ساخت-کابینت-آشپزخانه-پلی-استر-در-تهران

قیمت هر متر کابینت پلی استر

عوامل زیادی در تعیین هزینه کابینت پلی استر دخیل هستند. از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به متراژ کابینت، طرح، رنگ و البته کیفیت اشاره کرد. برخی سازندگان به صورت متری قیمت‌هایی تعیین می‌کنند که البته فقط یک قیمت تخمینی محسوب می‌شود؛ چون که تعداد کشو، کتیبه و درهای شیشه‌ای و بسیاری از موارد دیگر، به‌صورت جداگانه بر قیمت تاثیر خواهند گذاشت. برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها و همچنین دریافت مشاوره رایگان، پیشنهاد می‌کنیم تا با کارشناسان پرهام دیزاین تماس برقرار کنید.

کابینت پلی استر که جزو انواع کابینت آشپزخانه است در سالهای اخیر بسیار ترند بوده و در ساخت کابینت بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. انواع دیگری از کابینت مانند کابینت نئوکلاسیک، کابینت ممبران، کابینت هایگلاس و کابینت پی وی سی نیز در پرهام دیزاین به صورت 3 بعدی طراحی و بعد از تایید شما، برایتان ساخته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستوجو
دسته بندی ها
مقالات مرتبط