پرهام دیزاین

طراحی کابینت انزو پولیشی با طراحی 3 بعدی

کابینت-انزو-پولیشی

کابینت انزو پولیشی یک مدل از کابینت با جنسی خاص است که کارایی زیاد و زیبایی آن باعث شده طرفداران خاص خود را پیدا کند. امروزه آشپزخانه بخش مهمی از خانه‌ها محسوب می‌شود که همه افراد خانواده کم و بیش به آن رفت و آمد دارند و هنگام صرف غذا دور هم جمع می‌شوند.

یکی از تجهیزات مهم و کاربردی آشپزخانه، کابینت بوده که دیگر مانند گذشته تنها جهت نگهداری وسایل به‌کار نمی‌رود؛ بلکه، جزئی از دکوراسیون منزل محسوب می‌شود و تأثیر بسیار زیادی در زیبایی طراحی داخلی خانه دارد. کابینت انزو پولیشی یکی از بهترین انواع کابینت به‌شمار می‌رود که علاوه بر کاربردی بودن، شیک و مدرن نیز می‌باشد. در ادامه به بررسی همه جانبه این نوع کابینت خواهیم پرداخت.

کابینت انزو پولیشی چیست؟

انزو در واقع یک نوع کابینت آشپزخانه است که توسط شرکت zentique تولید می‌شود و به دلیل کیفیت بالا و نوع طراحی خاص، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به یک برند مطرح جهانی تبدیل شده است. این کابینت اولین بار توسط شرکتی ایتالیایی وارد ایران شد که قیمت بسیار بالای آن، سازندگان ایرانی را تشویق کرد مشابه آن را تولید کنند.

مغزی کابینت انزو پولیشی از ام دی اف خام است که ضخامت آن را ۲۴ الی ۲۵ میلی‌متر در نظر می‌گیرند. این ورق‌ها معمولا به دو سبک مدرن و نئوکلاسیک طراحی شده و توسط دستگاه cnc حکاکی می‌شوند. سپس، سطح کار را با رنگ پولیشی می‌پوشانند که این مرحله، یکی از مراحل پر زحمت و دشوار ساخت این نوع کابینت محسوب می‌شود.

رنگ پولیشی، در واقع یک ماده خمیری شکل است که با تینر آن را رقیق می‌کنند و با یک وسیله به نام پیستوله روی سطح کار می‌پاشند. پس از خشک شدن پولیش، سطح کار را سمباده می‌کشند و دوباره عمل پولیش پاشی را تکرار می‌کنند. این کار معمولا ۳ الی ۴ بار انجام می‌شود تا ضخامتی به اندازه ۳ میلی‌متر ایجاد شود. اگر این مراحل به خوبی انجام نگیرند، سطح کار مطلوب نخواهد بود.

معایب-کابینت-آشپزخانه-انزو-پولیشی

انواع کابینت انزو پولیشی

کابینت انزو پولیشی یکی از مقاوم‌ترین و مدرن‌ترین نوع کابینت انزو محسوب می‌شود که جلوه‌ای خاص و شیک به منزل شما می‌بخشد. این نوع کابینت از لحاظ سبک و نوع طراحی به دو دسته مدرن و نئوکلاسیک تقسیم می‌شود:

  • کابینت انزو پولیشی مدرن

درب‌های این مدل از کابینت از هرگونه تزئیناتی به دور است و سادگی جزء خصوصیات اصلی آن به حساب می‌آید. ارتفاع کابینت‌های دیواری معمولا تا نزدیک سقف گرفته می‌شود؛ به همین جهت برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب بسیار مناسبی است. سطح صیقلی و صاف آن باعث بازتاب نور شده و فضای آشپزخانه را شاد و دلباز می‌سازد.

  • کابینت انزو پولیشی نئوکلاسیک

تلفیقی از مدل کلاسیک و مدرن است که تا اندازه‌ای خصوصیات هر دو سبک را در بر دارد. کابینت دیواری با درب‌های شیشه‌ای، از نشانه‌های بارز این مدل محسوب می‌شود که به‌صورت ویترین از آن استفاده می‌گردد و زیبایی فضای آشپزخانه را دوچندان می‌کند. اگر سادگی برای شما جذابیت ندارد و شلوغی سبک کلاسیک هم مورد پسند شما نیست؛ این مدل نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

انواع-کابینت-انزو-پولیشی

مزایای کابینت آشپزخانه انزو پولیشی

اگر قصد تعویض و یا نصب کابینت آشپزخانه را دارید، بهتر است از مزایا و معایب آن اطلاعات کافی داشته باشید. مهم‌ترین مزایای کابینت آشپزخانه انزو پولیشی به شرح زیر است:

  • استحکام بالا

ضخامت ورق‌های این نوع کابینت نسبت به انواع دیگر بیش‌تر است؛ بنابراین از استحکام بالاتری برخوردار است.

  • براق و درخشنده

درخشندگی سطح کابینت و انعکاس نور باعث می‌شود فضای آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

  • قابل تمیز شدن

به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی به راحتی قابل تمیز شدن است و نیازی به مواد پاک کننده ندارد.

  • مقاوم در برابر رطوبت

نفوذ آب در سطح این نوع کابینت تقریبا غیر ممکن است و رطوبت هیچ تأثیر مخربی بر آن ندارد.

  • قابل تعمیر و تعویض

در صورت خراشیده شدن می‌توان با رنگ پولیشی آن را ترمیم کرد و در صورت خرابی امکان تعویض وجود دارد.

مزایای-کابینت-آشپزخانه-انزو-پولیشی

معایب کابینت آشپزخانه انزو پولیشی

کابینت انزو پولیشی در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارد که دانستن آن‌ها برای یک انتخاب مطمئن ضروری است. این معایب عبارتند از:

  • وزن بالا

درب‌ها به دلیل ضخامت بالای ورق، نسبتا وزن بالایی دارند و سنگین هستند؛ بنابراین اتصالات و یراق‌آلات باید مخصوص و مرغوب انتخاب شوند.

  • قیمت بالا

ساخت این نوع کابینت به دلیل ساختار و نوع روکش نسبت به انواع دیگر هزینه‌های بالاتری دارد و جزء کابینت‌های لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شود.

  • نیاز به تخصص ویژه

روش ساخت این نوع کابینت کمی پیچیده است و علاوه بر مهارت کافی به یک کارگاه مجهز و عاری از هرگونه گرد و غبار نیاز است. کوچک‌ترین خطا در پروسه ساخت، قطعا نتیجه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

معایب-کابینت-آشپزخانه-انزو-پولیشی

رنگ های پرطرفدار کابینت انزو پولیشی

انتخاب رنگ یکی از مراحل چالش برانگیز سفارش کابینت آشپزخانه محسوب می‌شود و باید با اطمینان کامل انجام شود؛ زیرا پس از ساخت و نصب تغییر رنگ آن تقریبا غیر ممکن است.

  • سفید

سفید یکی از رنگ‌های پرطرفدار کابینت انزو پولیشی است که به دلیل خنثی بودن، با هر رنگی قابلیت هماهنگی دارد. این رنگ باعث می‌شود فضای آشپزخانه روشن‌تر شود و بزرگ‌تر از اندازه واقعی به نظر برسد؛ بنابراین برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی بسیار مناسب است.

  • طوسی

کابینت انزو پولیشی به رنگ طوسی بسیار شیک و مدرن است و یکی از رنگ‌‌های محبوب محسوب می‌شود.. این رنگ نیز مانند رنگ سفید جزء دسته رنگ‌های خنثی قرار دارد و با هر دکوری قابل ست شدن است. شما می‌توانید با توجه به متراژ و میزان روشنایی آشپزخانه از طیف رنگی تیره تا روشن آن انتخاب کنید.

  • مشکی

رنگ مشکی این نوع کابینت با نورپردازی مناسب، فضایی خاص و رؤیایی ایجاد می‌کند و طرفداران بسیاری دارد. باید توجه داشته باشید این رنگ برای آشپزخانه‌های بزرگ با میزان روشنایی نسبتا بالا مناسب است. رنگ‌های تیره معمولا میزان روشنایی فضا را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند آشپزخانه کوچک‌تر از اندازه واقعی به نظر برسد.

رنگ-های-پرطرفدار-کابینت-انزو-پولیشی

سفارش طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه انزو پولیشی در تهران

طراحی و ساخت کابینت انزو پولیشی در هر کارگاهی قابل انجام نیست و به سازنده ماهر و کارگاه مجهز نیاز دارد. گاهی اوقات کابینت ساخته شده با طرح و رنگ درخواستی بسیار متفاوت است و یا کیفیت لازم را ندارد. اگر می‌خواهید آشپزخانه رؤیایی خود را داشته باشید، شرکت پرهام دیزاین را پیشنهاد می‌کنیم. این شرکت با تجهیزات مدرن و متخصصان حرفه‌ای، یکی از بهترین‌ مراکز ساخت کابینت انزو پولیشی در تهران محسوب می‌شود که تمامی مراحل از طراحی تا ساخت و نصب را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد.

قیمت هر متر کابینت انزو پولیشی

قیمت هر متر کابینت انزو پولیشی بسته به نوع طرح و رنگی که انتخاب می‌کنید متفاوت بوده و نمی‌توان برای آن یک عدد منظور کرد؛ علاوه بر این، محاسبه قیمت یک متر کابینت آشپزخانه دارای پیچیدگی‌هایی است که امکان دارد شما را در محاسبه قیمت نهایی دچار اشتباه سازد. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا برای اطلاع از قیمت‌ها، با متخصصان شرکت پرهام دیزاین تماس حاصل کنید.

کابینت انزو پولیشی که جزو انواع کابینت آشپزخانه است در سالهای اخیر بسیار ترند بوده و در ساخت کابینت بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. انواع دیگری از کابینت مانند کابینت ام دی اف، کابینت وکیوم، کابینت نئوکلاسیک، کابینت ممبران، کابینت هایگلاس و کابینت پی وی سی نیز در پرهام دیزاین به صورت 3 بعدی طراحی و بعد از تایید شما، برایتان ساخته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستوجو
دسته بندی ها
مقالات مرتبط