پرهام دیزاین

چه تفاوتی بین کابینت مدرن و کابینت کلاسیک وجود دارد؟

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک در اختیارتان قرار بدهیم. در خانه‌های ایرانی، آشپزخانه بخش مهمی از فضای خانه است که تمام شوروشوق خانه در آن جریان دارد. پس بدیهی است که توجه به دکوراسیون این فضا اهمیت بالایی دارد. سبک دکوراسیون در آشپزخانه مدرن و کلاسیک نیازمند استفاده از کابینت مدرن و کابینت کلاسیک است. اما دانستن تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک، به شما کمک می‌کند تا بتوانید در نهایت ماجرا یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هرچند انتخاب نوع کابینت مدرن یا کلاسیک، وابسته به سبک کلی دکوراسیون خانه است.

پس اگر شما هم دراین‌خصوص کنجکاو هستید و می‌خواهید در خصوص تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک بیشتر اطلاعات کسب کنید، همراه ما باشید تا جزئیاتی را بررسی کنیم.

ویژگی های کابینت مدرن چیست؟

قبل از این‌که تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک را بررسی کنیم، لازم است تا در خصوص کابینت مدرن بیشتر بدانید. این مدل کابینت در خانه‌های امروزی طرف‌داران زیادی را به خودش اختصاص داده است. سفارش کابینت مدرن برای خانه‌های کوچک به‌شدت گزینه مطلوبی است و می‌تواند ضمن حفظ سادگی، فضای آزاد و جذابی ایجاد کند.

  • طراحی ساده و شیک: کابینت‌های مدرن باید با سادگی همراه باشند. اصلی‌ترین ویژگی که در دکوراسیون مدرن موردتوجه قرار می‌گیرد، سادگی طراحی است. خطوط صاف که زیبایی و جلوه مطلوبی به فضا اضافه می‌کنند، همگی می‌توانند یک فضای بی‌نظیر بسازند.
  • استفاده از متریال‌ ساده و باکیفیت: در ساخت کابینت‌های مدرن، معمولاً استفاده از متریال‌های ساده اولویت بالایی دارد. کیفیت متریال برای ساخت کابینت مدرن به‌شدت اهمیت دارد. استفاده از متریال‌هایی مثل ام دی اف، فلز، شیشه و لمینت به‌شدت گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.
  • رنگ‌های متنوع و جذاب: کابینت‌های مدرن در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. معمولاً طراحی ساده با استفاده از رنگ‌های خنثی و ساده‌ای مثل سفید، خاکستری، مشکی و رنگ‌های طبیعی چوب، به‌شدت محبوب است.
  • دستگیره‌های مخفی یا ساده: همان‌طور که می‌دانید، در طراحی کابینت مدرن، اولویت با ایجاد یک فضای ساده است. به همین دلیل دستگیره‌های اکثر کابینت‌های مدرن، دارای دستگیره‌های مخفی هستند و گاهی نیز بدون دستگیره طراحی و اجرا می‌شوند.
  • فضای ذخیره‌سازی بالا: در طراحی مدرن، اولویت با کاربری مطلوب است. طراحی کابینت‌های مدرن به‌گونه‌ای است که فضای ذخیره‌سازی بهینه و کارآمدی فراهم می‌شود. با استفاده از کشوها، قفسه‌ها و سیستم‌های سازمان‌دهی داخلی و سوپری‌ها می‌توان کابینت مدرن کارآمدی را طراحی کرد.
  • استفاده از تکنولوژی‌های جدید: در کابینت‌های مدرن، استفاده از تکنولوژی اولویت بالایی دارد. به همین دلیل استفاده از آن برای ایجاد یک حال و هوای ویژه، به‌شدت اهمیت دارد. شما می‌توانید از انواع درب‌های تکنولوژیکی خاص، مکانیزم‌های خودکار باز و بسته شونده و… استفاده کنید تا یک ساختار بی‌عیب و نقص را تجربه کنید.
  • قابلیت شخصی‌سازی: در کابینت‌های مدرن به‌راحتی می‌توانید شخصی‌سازی را اولویت طراحی قرار دهید. متخصصین پرهام دیزاین با اشراف بر طراحی سبک‌های مختلف، به‌راحتی می‌توانند بر اساس نیازهای شخصی شما دست به طراحی و اجرا بزنند.
  • مقاومت و دوام: متریال‌های به‌کاررفته در ساخت کابینت‌های مدرن اغلب دارای مقاومت بالایی هستند. کاربردی بودن کابینت‌ها و توجه به نحوه استفاده افراد از آن‌ها، موجب می‌شود تا بتوانید با خیال آسوده از کیفیت کابینت‌ها اطمینان داشته باشید. هرچند همین بحث دوام و مقاومت نیز وابسته به نحوه طراحی و اجرای کابینت است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: ریل کابینت

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

ویژگی های کابینت کلاسیک چیست؟

برای دانستن تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک بیایید ابتدا ویژگی های کابینت کلاسیک را بررسی کنیم. کابینت‌های کلاسیک برای خانه‌های نسبتا بزرگ کاربرد بالایی دارند. افراد با اشراف بر تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک و سلیقه خاص خودشان، انتخاب می‌کنند که چه مدل کابینتی برای آشپزخانه سفارش دهند. کابینت‌های کلاسیک هرکدام ویژگی خاصی دارند که باید آگاهانه هرکدام را بشناسید. در این بخش به بررسی دقیق ویژگی‌های این مدل کابینت می‌پردازیم تا نگاه تخصصی‌تری به کابینت و سبک‌های آن داشته باشید.

  • تمرکز بر جزئیات و تزیینات: کابینت‌های کلاسیک برخلاف نمونه‌های مدرن، دارای جزئیات زیادی هستند. این جزئیات شامل حکاکی‌ها، منبت‌کاری‌ها، و تزیینات پیچیده‌ای است که می‌تواند حال و هوای یک فضای کلاسیک را تعیین کند.
  • استفاده از چوب طبیعی: در ساخت کابینت‌های کلاسیک، اولویت با استفاده از چوب طبیعی است. اما به دلیل قیمت بالای چوب طبیعی، گزینه‌های دیگری مثل ممبران با اکسسوری‌های خاص جایگزین می‌شود تا ظاهری مطلوب‌تر در فضای آشپزخانه ایجاد شود.
  • رنگ‌های گرم و اصیل: شاید جالب باشد که بدانید رنگ‌های کابینت‌های کلاسیک، عمدتا به‌صورت پالت رنگی گرم و اصیل هستند. استفاده از رنگ‌های کرم، قهوه‌ای، بژ و رنگ‌های خاص با کنتراست بالا، از جمله رنگ‌های محبوب در این سبک طراحی است.
  • دستگیره‌های لوکس: برخلاف کابینت‌های مدرن، در نمونه‌های کلاسیک، استفاده از دستگیره‌ بسیار رایج است. دستگیره‌های لوکس برنجی، میناکاری و استیل با طراحی‌های فاخر، به‌شدت مناسب استفاده بر روی درب کابینت کلاسیک است.
  • تاج و قرنیزهای برجسته: کابینت‌های کلاسیک معمولاً دارای تاج‌ها و قرنیزهای برجسته هستند که به‌صورت طرح‌های منبت اجرا می‌شوند. این قرنیزها هرکدام جلوه خاصی دارند و برای پوشاندن پایه کابینت بسیار مناسب هستند.
  • طراحی‌ پیچیده: در طراحی کابینت‌های کلاسیک، باید از طرح‌های پیچیده استفاده کنید و رد پایی از هنر در طراحی کابینت ایجاد کنید. به این ترتیب طراحی پیچیده و کلاسیک یادآور فضاهای فاخر و اصیل خواهد بود.
  • استفاده از شیشه‌: در آشپزخانه‌های کلاسیک، استفاده از کابینت‌های کلاسیک با درب‌های شیشه‌ای و ویترین مانند، بخش رایجی است که با ایده‌پردازی‌های گوناگون انجام می‌شود.
  • استفاده از رنگ‌های پتینه: در فضاهای کلاسیک، استفاده از جزییات و هنر بسیار ارزشمند است. شما می‌توانید زیبایی کابینت کلاسیک را همراه با تلفیق رنگ‌های پتینه‌ای مشاهده کنید و ظاهری یونیک از آن مشاهده نمایید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: جک کابینت

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

موضوع اصلی و مورد بحث ما، بررسی تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک بود. اما مقدمه‌چینی برای آگاهی بیشتر از ویژگی‌های هرکدام این سبک‌ها، کمک می‌کند تا مفاهیم را دقیق‌تر لمس کنید و حس و حال ویژه‌ای داشته باشید. در این بخش به طور ویژه، در خصوص تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک اطلاعات بیشتری را ارائه می‌کنیم.

  • شاخصه‌های کابینت‌ مدرن
  1. طراحی ساده و مینیمال در کابینت مدرن اهمیت دارد. استفاده از خطوط صاف و ساده بدون جزئیات زیاد موردتوجه است.
  2. استفاده از متریال به‌روز مانند لمینت، هایگلاس و فلز در فضا آشپزخانه و کابینت‌ها ضروری است.
  3. رنگ‌ها: رنگ‌های روشن و تیره در کابینت مدرن اهمیت دارند. تنوع رنگ همیشه مورد قبول واقع می‌شود.
  4. استفاده از دستگیره در کابینت مدرن چندان تعریفی ندارد.
  5. نورپردازی: نورپردازی مخفی و مدرن در زیر کابینت‌های مدرن به‌شدت اهمیت دارد.
  • شاخصه‌های کابینت‌ کلاسیک
  1. طراحی پیچیده در کابینت‌های کلاسیک بسیار مهم است. استفاده از جزئیات مانند منبت‌کاری، کنده‌کاری، معرق و قاب‌بندی هویت این سبک را تعیین می‌کند.
  2. استفاده از متریال‌های سنتی و اصیل برای ساخت کابینت کلاسیک اهمیت زیادی دارد.
  3. در این سبک کابینت، رنگ‌های طبیعی و گرم اولویت زیادی دارند. استفاده از رنگ‌های اصیل مانند قهوه‌ای، بژ، کرم و سفید بسیار پرطرف‌دار است.
  4. برخلاف سبک مدرن، استفاده از دستگیره‌های تزیینی که معمولاً فلزی هستند، بسیار رایج است.
  5. استفاده از تاج و پاخور با طراحی پیچیده و نسبتا شلوغ، در کابینت کلاسیک رایج است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: لولای کابینت

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

کدام سبک کابینت انتخاب بهتری برای شما است؟

یادتان باشد که انتخاب کابینت باید باتوجه‌به پارامترهای مختلفی انجام شود. کابینت باید با سبک دکوراسیون کل فضا هماهنگی و هارمونی داشته باشد. اما برای انتخاب لازم است بدانید که تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک در تصمیم‌گیری اثرگذار است. کابینت مدرن فضای بازتر و ساده‌تری ارائه می‌کند و مناسب فضاهای کوچک است. تمیزکردن و نگهداری از این کابینت‌ها آسان‌تر است. درحالی‌که  کابینت کلاسیک، ظاهری لوکس و مجلل دارد و برای فضاهای بزرگ گزینه مناسبی است. به دلیل پیچیدگی در طراحی این کابینت‌ها، پروسه نظافت پیچیده‌ای دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستوجو
دسته بندی ها
مقالات مرتبط