پرهام دیزاین

تفاوت کابینت ممبران و وکیوم چیست؟

تفاوت کابینت ممبران و وکیوم

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به تفاوت کابیت ممبران و وکیوم در اختیارتان قرار بدهیم. در دنیای طراحی داخلی و معماری، کابینت‌ها یک جزء حیاتی و جذاب از آشپزخانه‌ها و فضاهای دیگر هستند. دو نوع پرکاربرد کابینت که در اینجا به آنها توجه می‌کنیم، کابینت ممبران و کابینت وکیوم هستند. هر دو این نوع کابینت‌ها از جنس MDF ساخته شده و با لایه‌های پوششی مختلفی پوشانده می‌شوند.

به یک مورد اصلی از تفاوت کابیت ممبران و وکیوم در اینجا اشاره می کنیم.

کابینت ممبران با استفاده از لایه‌های نرم و انعطاف‌پذیر پی وی سی به سطح ام دی اف متصل می‌شود. این فرآیند با استفاده از فشار و حرارت انجام می‌شود و نتیجه آن یک پوشش یکپارچه و بدون درز بر روی سطح کابینت است. کابینت ممبران به رنگ‌های متنوعی در دسترس است و به سادگی می‌توان آن را با سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد. علاوه بر این، سطح ممبران ضدخش و مقاوم در برابر رطوبت و گرد و غبار می‌باشد.

در مقابل، کابینت وکیوم با استفاده از ورقه پلیمری متصل می‌شود. این فرآیند با ایجاد فشار مناسب و از بین بردن هوا درون فضای وکیوم انجام می‌شود. نتیجه این فرآیند یک سطح صاف و بدون درز بر روی کابینت است. کابینت وکیوم نیز در رنگ‌های متنوعی در دسترس است و می‌توان آن را با سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد. این نوع کابینت نیز مقاوم در برابر رطوبت و خراش است.

هر دو نوع کابینت ممبران و وکیوم ویژگی‌ها و مزایایی دارند که بسته به سلیقه و نیازهای شما، می‌توانید بین آنها انتخاب کنید. با مشاوره از کارشناسان طراحی داخلی و مشاهده نمونه‌ها و تصاویر، می‌توانید تفاوت‌ها و ویژگی‌های هر کدام را بهتر درک کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

اگر شما هم می خواهید اطلاعاتی را راجع به تفاوت کابیت ممبران و وکیوم به دست بیاورید با ما همراه باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: انتخاب کابینت آشپزخانه

تفاوت کابیت ممبران و وکیوم

کابیت ممبران چیست و چه مزایایی دارد؟

برای آشنایی با تفاوت کابیت ممبران و وکیوم بهتر است ابتدا ببینیم کابینت ممبران چیست و چه ویژگی هایی دارد سپس تفاوت کابیت ممبران و وکیوم مورد بررسی قرار می دهیم. کابینت ممبران یک نوع کابینت است که در آن از لایه‌های نرم و انعطاف‌پذیر پلی وینیل کلراید برای پوشش سطح ام دی اف استفاده می‌شود. این لایه PVC به وسیله فشار و حرارت به سطح MDF متصل می‌شود و یک پوشش یکپارچه و بدون درز را فراهم می‌کند. کابینت ممبران برخی مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد دارد که عبارتند از:

1.     ظاهر زیبا و یکپارچه:

کابینت ممبران با پوشش لایه پی وی سی بر روی سطح ام دی اف، ظاهری بسیار زیبا، صاف و یکپارچه ایجاد می‌کند. این پوشش بدون درز و اتصالات قابل مشاهده است و به آشپزخانه یا فضای دیگری که در آن استفاده می‌شود، ظاهری ساده و مدرن می‌بخشد.

2.     گستره رنگی و طرح‌های متنوع:

کابینت ممبران در گستره‌ای وسیع از رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس است. این به شما امکان می‌دهد تا با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی، رنگ و طرح مورد نظر را انتخاب کنید و به آشپزخانه یا فضای دیگری که در آن استفاده می‌شود، جذابیت و هماهنگی بیشتری ببخشید.

3.     مقاومت در برابر رطوبت و خراش:

سطح ممبران مقاوم در برابر رطوبت است و به همین دلیل، کابینت ممبران مناسب برای استفاده در آشپزخانه‌ها و فضاهای با شرایط رطوبتی بالا است. علاوه بر این، سطح ممبران نیز مقاوم در برابر خراش و ضربه است که از طریق تحمل ضربه‌های روزمره و سایش بر روی سطح کابینت، طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

4.     آسانی در تمیزکاری:

پوشش PVC که بر روی کابینت ممبران استفاده می‌شود، سطحی ضدخش و ضد لک است. این به شما اجازه می‌دهد که به آسانی کثیفی‌ها و لکه‌های روی سطح کابینت را پاک کنید و آن را همواره تمیز و درخشان نگه دارید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: یراق کابینت

کابینت وکیوم چیست؟ بررسی ویژگی‌های آن‌

برای این که بدانیم تفاوت کابیت ممبران و وکیوم چیست ابتدا بیایید هر یک را جداگانه مورد بررسی قرار بدهیم سپس به تفاوت کابیت ممبران و وکیوم می پردازیم. فرآیند پوشش دادن ورقه پلیمری به سطح MDF در کابینت وکیوم با استفاده از فشار و ایجاد فضای خلاء (وکیوم) انجام می‌شود؛ ورقه پلیمری به اندازه‌ای برش داده می‌شود که بتواند سطح کابینت را در بر بگیرد.

سپس ورقه پلیمری روی سطح ام دی اف قرار می‌گیرد و در یک فضای خلاء (وکیوم) قرار می‌گیرد. با از بین بردن هوا درون فضای خلاء، ورقه پلیمری به سطح ام دی اف چسبیده و شکل گرفته و به صورت یکپارچه و بدون درز پوشش داده می‌شود. کابینت وکیوم نیز برخی مزایا و ویژگی‌های مهم دارد که عبارتند از:

  • ظاهر صاف و بدون درز: با استفاده از فرآیند وکیوم، کابینت وکیوم با سطحی صاف و بدون درز تولید می‌شود. این ویژگی به آشپزخانه یا فضای دیگری که در آن استفاده می‌شود، ظاهری مدرن، ساده و جذاب می‌بخشد.
  • مقاومت در برابر رطوبت و خراش: سطح کابینت وکیوم مقاوم در برابر رطوبت است و به همین دلیل، برای استفاده در آشپزخانه و فضاهایی با شرایط رطوبتی بالا مناسب است. همچنین، سطح کابینت وکیوم نیز مقاوم در برابر خراش و ضربه است که از طریق تحمل ضربه‌های روزمره و سایش بر روی سطح کابینت، طول عمر آن را افزایش می‌دهد.
  • گستره رنگی و طرح‌های متنوع: کابینت وکیوم در گستره‌ای وسیع از رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس است. این به شما امکان می‌دهد تا با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی، رنگ و طرح مورد نظر را برای کابینت خود انتخاب کنید.
  • آسانی در تمیزکاری: سطح کابینت وکیوم نیز ضدخش و ضد لک است. این به شما اجازه می‌دهد که به آسانی کثیفی‌ها و لکه‌های روی سطح کابینت را پاک کنید و آن را همواره تمیز و درخشان نگه دارید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: ریل کابینت

تفاوت کابیت ممبران و وکیوم

آشنایی با تفاوت کابیت ممبران و وکیوم

حال بیایید به طور کلی با تفاوت کابیت ممبران و وکیوم آشنا شویم. کابینت ممبران و کابینت وکیوم دو نوع کابینت متفاوت هستند که در روش پوشش دادن سطح و استفاده از مواد مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه به تفاوت کابیت ممبران و وکیوم می‌پردازیم:

مواد استفاده شده:

  • کابینت ممبران: در کابینت ممبران، لایه‌های نرم و انعطاف‌پذیر پی وی سی (پلی وینیل کلراید) بر روی سطح ام دی اف استفاده می‌شود. این لایه PVC به وسیله فشار و حرارت به سطح MDF متصل می‌شود و پوشش یکپارچه و بدون درز را فراهم می‌کند.
  • کابینت وکیوم: در کابینت وکیوم، ورقه‌ای پلیمری برای پوشش سطح MDF استفاده می‌شود. فرآیند پوشش دادن ورقه پلیمری به سطح MDF در کابینت وکیوم با استفاده از فشار و ایجاد فضای خلاء (وکیوم) انجام می‌شود.

ظاهر و طرح‌ها:

  • کابینت ممبران: کابینت ممبران با پوشش لایه PVC بر روی سطح MDF، ظاهری زیبا، صاف و یکپارچه ایجاد می‌کند. این نوع کابینت در گستره‌ی وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس است.
  • کابینت وکیوم: کابینت وکیوم نیز با سطحی صاف و بدون درز تولید می‌شود. همچنین، این نوع کابینت نیز در گستره‌ی وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس است.

مقاومت در برابر رطوبت و خراش:

  • کابینت ممبران: سطح ممبران مقاوم در برابر رطوبت است و به همین دلیل، کابینت ممبران مناسب برای استفاده در آشپزخانه‌ها و فضاهای با شرایط رطوبتی بالا است. همچنین، سطح ممبران نیز مقاوم در برابر خراش و ضربه است.
  • کابینت وکیوم: سطح کابینت وکیوم نیز مقاوم در برابر رطوبت و خراش است و برای استفاده
  • در آشپزخانه و فضاهایی با شرایط رطوبتی بالا مناسب است.

آسانی در تمیزکاری:

  • کابینت ممبران: پوشش پی وی سی که بر روی کابینت ممبران استفاده می‌شود، سطحی ضدخش و ضد لک است. این به شما اجازه می‌دهد که به آسانی کثیفی‌ها و لکه‌های روی سطح کابینت را پاکابینت ممبران و کابینت وکیوم دو نوع کابینت با روش‌های متفاوت برای پوشش دادن سطح آنها هستند. این لایه پی وی سی با استفاده از فشار و حرارت به سطح ام دی اف چسبانده می‌شود و یک پوشش صاف و یکپارچه را ایجاد می‌کند.

امیدواریم اطلاعاتی راکه راجع به تفاوت کابیت ممبران و وکیوم در اختیارتان قرار دادیم مورد قبول واقع شده باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: برندهای معروف یراق کابینت

 

تفاوت کابیت ممبران و وکیوم

کابینت ممبران و کابینت وکیوم دو نوع کابینت با ویژگی‌ها و ویژگی‌های متفاوت هستند. کابینت ممبران با استفاده از لایه پی وی سی بر روی سطح ام دی اف پوشش داده می‌شود و ظاهری صاف، یکپارچه و زیبا ایجاد می‌کند. این نوع کابینت مقاوم در برابر رطوبت و خراش است و آسانی در تمیزکاری دارد. از سوی دیگر، کابینت وکیوم با استفاده از ورقه پلیمری بر روی سطح MDF پوشش داده می‌شود.

این نوع کابینت نیز یک سطح صاف و بدون درز را فراهم می‌کند و مقاوم در برابر رطوبت و خراش است. همچنین، آسانی در تمیزکاری نیز دارد. از هر دو نوع کابینت ممبران و کابینت وکیوم می‌توانید برای دکوراسیون داخلی خانه یا فضاهای دیگر استفاده کنید و انتخاب بین آنها بستگی به سلیقه شما و شرایط محیطی استفاده می‌کنید.

ما در پرهام دیزاین پیش از ساخت کابینت آشپزخانه ابتدا طراحی 3 بعدی آن را انجام می دهیم که این مورد به شما کمک می کند پیش از اینکه اجرای کار شروع شود تمام شده آن را ببینید و بعد در صورتی که مورد تایید بود اجرای کار آغاز می شود. برای ساخت هر نوع کابینت با متریال مختلف مانند کابینت هایگلاس، کابینت ام دی اف، کابینت نئوکلاسیک ، کابینت وکیوم ، کابینت ممبران ، کابینت پی وی سی و دیگر انواع متریال با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستوجو
دسته بندی ها
مقالات مرتبط