پرهام دیزاین

ساخت کابینت پی وی سی با طراحی 3 بعدی

کابینت-پی-وی-سی

یکی از مکان‌های پر رفت و آمد در هر خانه، آشپزخانه است که معمولا همه افراد خانواده با آن سروکار دارند و هنگام صرف غذا و یا عصرانه، دور هم جمع می‌شوند. کابینت یکی از تجهیزات مهم آشپزخانه محسوب شده که علاوه بر کاربردی بودن، باید از ظاهری زیبا و شیک نیز بهره‌مند باشد؛ زیرا جزئی از دکوراسیون خانه به حساب می‌آید و تاثیر بسیار بالایی بر جذابیت طراحی داخلی دارد. یکی از کابینت‌هایی که امروزه مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است، کابینت پی وی سی است. در ادامه تمامی موارد و نکاتی که باید در مورد این نوع کابینت بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کابینت پی وی سی چیست؟

کابینت PVC یکی از جدیدترین مدل‌های کابینت است که بعد از کابینت ام دی اف به بازار عرضه شد و به نوعی چهارمین نسل در صنعت کابینت سازی به حساب می‌آید. این کابینت از پلاستیک بسیار فشرده ساخته می‌شود که در مقابل رطوبت بسیار مقاوم بوده و آب، هیچ تأثیر مخربی بر آن ندارد؛ به همین دلیل، به کابینت ضد آب نیز معروف شده است. ضخامت ورق‌های پی وی سی معمولا بین ۱.۵ الی ۲ سانتی متر بوده و وزن زیادی ندارند. بیش‌تر سازنده‌ها پیشنهاد می‌کنند تا برای کابینت اطراف سینک ظرفشویی و قسمت‌هایی که در معرض همیشگی رطوبت هستند، این جنس مورد استفاده قرار بگیرد.

کابینت-پی-وی-سی-چیست؟

انواع کابینت پی وی سی

پی وس سی در واقع نوعی متریال است که به تازگی وارد صنعت ساختمان سازی شده و نه‌تنها برای کابینت آشپزخانه، بلکه برای ساخت ملزومات دیگری مانند کابینت دستشویی و حمام، در، پنجره، لوله و انواع کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 کابینت PVC را می‌توان از لحاظ طرح و مدل به سه دسته تقسیم کرد:

  • کابینت پی وی سی مات

این کابینت در انواع رنگ‌ها قابل ساخت و اجرا است. اگر انعکاس نور شما را آزار می‌دهد، این مدل می‌تواند مناسب باشد.

  • کابینت PVC هایگلاس

داشتن سطحی صاف و صیقلی از خصوصیات این مدل است که باعث بازتاب نور شده و آشپزخانه را دلباز و روشن می‌سازد.

  • کابینت پی وی سی طرح‌دار

کابینت‌های PVC نیز مانند انواع دیگر کابینت، قابل روکش شدن هستند؛ بنابراین در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف قابل ساخت و اجرا می‌باشند.

توجه داشته باشید که بعضی از کابینت‌ها تنها روکش پی وی سی دارند و مغزی آن‌ها ام دی اف است؛ مانند کابینت‌های ممبران که PVC محسوب نمی‌شوند و کاملا متفاوت هستند.

انواع-کابینت-پی-وی-سی

مزایای کابینت آشپزخانه PVC

انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از مراحل پرچالش ساختمان سازی محسوب می‌شود و برای داشتن انتخابی خوب، باید همه مزایا و معایب را مورد بررسی قرار داد. معمولا اعمال تغییرات در کابینت پی وی سی پس از نصب، بسیار دشوار است؛ به همین دلیل باید از انتخاب خود کاملا مطمئن باشید. مزایای این کابینت عبارت‌اند از:

  • مقاوم در برابر رطوبت

به دلیل جنسی که دارد، در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و نفوذ آب در آن غیر ممکن می‌باشد.

  • وزن سبک

کابینت PVC به سبب چگالی کم، وزن بسیار کمی دارد.

  • تمیزکاری آسان

به راحتی قابل تمیزکاری بوده و حتی می‌توانید آن را مورد شست‌وشو قرار دهید.

  • عدم حساسیت نسبت به مواد شوینده

در برابر مواد شوینده مقاوم است و این مسأله باعث طول عمر بالای این نوع کابینت‌ می‌شود.

  • مقاوم در برابر حشرات

به هیچ عنوان با مشکلاتی مانند تخم‌گذاری موریانه‌ها مواجه نخواهید شد.

  • ضد خش

کابینت PVC در برابر اجسام نوک تیز مقاوم بوده و خراشیده نمی‌شود.

  • تنوع طرح و رنگ

به دلیل قابلیت روکش شدن، در هر طرح و رنگی قابل اجرا است.

  • مقاوم در برابر حرارت

برعکس کابینت‌های چوبی، کابینت‌های PVC در برابر حرارت مقاوم هستند و می‌توان از آن‌ها برای اطراف اجاق گاز استفاده کرد.

  • نصب سریع و آسان

این نوع کابینت به دلیل وزن بسیار کمی که دارد، به راحتی قابل نصب است.

مزایای-کابینت-آشپزخانه-PVC

معایب کابینت آشپزخانه پی وی سی

کابینت PVC با این که مزایای فراوانی دارد، معایبی را نیز در پی خواهد داشت. مهم‌ترین معایب این نوع کابینت عبارت‌اند از:

  • آسیب به محیط زیست

مواد پلیمری معمولا قابل تجزیه نیستند و بازگشت آن‌ها به چرخه طبیعت امکان پذیر نیست.

  • محدودیت سبک

این کابینت‌ها بیش‌تر به سبک مدرن ساخته می‌شوند و اجرای آن‌ها در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد.

  • قیمت بالا

نسبت به انواع دیگر کابینت‌ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

  • نمای مصنوعی

پلاستیکی بودن کابینت‌های پی‌وی‌سی مانع از انتقال حس اصالت چوب می‌شود.

معایب-کابینت-آشپزخانه-پی-وی-سی

رنگ های پرطرفدار کابینت PVC

پس از انتخاب طرح و مدل کابینت، به مرحله انتخاب رنگ می‌رسیم. سعی کنید تا تصمیم نهایی خود را با دقت اخذ کرده و تمامی نکات را در نظر بگیرید؛ چرا که تغییر رنگ پس از ساخت، بسیار دشوار خواهد بود.

  • سفید

سفید یکی از رنگ‌های پرطرفدار در ساخت کابینت پی وی سی است. این رنگ جزء رنگ‌های خنثی قرار دارد و در کنار رنگ‌های دیگر، بسیار چشم‌نواز خواهد بود. سفید، با هر طرح و دکوری قابلیت هماهنگی دارد و حس آرامش و پاکی را القا می‌کند. علاوه بر این، آشپزخانه را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان داده و برای آشپزخانه‌های کوچک و نقلی بسیار مناسب است.

  • کرم نسکافه‌ای

این رنگ از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و فضای آشپزخانه را گرم و صمیمی می‌سازد. کرم نسکافه‌ای هرگز شما را خسته نمی‌کند و از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد.

  • سفید مشکی

این ترکیب رنگ بسیار لوکس و شیک به نظر می‌رسد و طرفداران بسیاری دارد. برای انتخاب رنگ غالب، بهتر است متراژ و میزان روشنایی آشپزخانه را در نظر بگیرید.

  • مشکی

مشکی، یک آشپزخانه لوکس را به شما هدیه خواهد داد؛ خصوصا اگر کابینت پی وی سی از نوع هایگلاس باشد. توجه داشته باشید که رنگ مشکی و یا هر رنگ تیره‌ای، برای آشپزخانه با متراژ کم مناسب نیست و فضای آن را تاریک و دل‌گیر می‌سازد.

رنگ-های-پرطرفدار-کابینت-PVC

سفارش طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه پی وی سی در تهران

یکی از دغدغه‌های مهم افراد مختلف برای ساخت کابینت آشپزخانه، پیدا کردن یک سازنده حرفه‌ای و قابل اعتماد است تا بتوانند با خیال آسوده سفارش خود را ثبت کنند. شرکت پرهام دیزاین، یکی از معتبرترین شرکت‌ها در امر ساخت و اجرای کابینت پی وی سی محسوب شده که با طراحی حرفه‌ای و ساخت کابینت با بهترین کیفیت، می‌تواند آشپزخانه‌ای لوکس و خاص را به شما هدیه دهد.

قیمت هر متر کابینت پی وی سی

نه‌تنها برای کابینت PVC، بلکه برای هیچکدام از کابینت‌ها نمی‌توان قیمت ثابتی ارائه داد؛ زیرا فاکتورهای مهمی در تعیین هزینه نهایی تأثیر داشته و عواملی مانند ضخامت ورق پی وی سی، برند تولید کننده، کیفیت ورق و نوسانات نرخ ارز، می‌توانند تغییرات زیادی در قیمت ایجاد کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها، با کارشناسان پرهام دیزان ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی‌های ایشان بهره بگیرید.

کابینت pvc نیز یکی از انواع کابینت آشپزخانه است. در مجموعه پرهام دیزاین شما می توانید به دلخواه خود انواع کابینت را با جنس های مختلف مانند کابینت هایگلاس سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستوجو
دسته بندی ها
مقالات مرتبط