پرهام دیزاین

ساخت کابینت ام دی اف باطراحی 3 بعدی

کابینت-ام-دی-اف

آشپزخانه، قلب هر خانه محسوب می‌شود و تقریبا همه افراد خانواده در آن رفت و آمد دارند و برای صرف غذا دور هم جمع می‌شوند؛ بنابراین، علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی آن نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و جزئی از دکوراسیون منزل به‌شمار می‌رود. پس از کابینت فلزی و چوبی، نسل جدیدی به نام کابینت ام دی اف وارد بازار شد که به دلیل زیبایی و قیمت مناسب، بسیار مورد توجه قرار گرفت. ام‌دی‌اف نه تنها برای کابینت آشپزخانه بلکه برای مواردی مانند کمد دیواری، میز تحریر، کتابخانه، سرویس‌خواب و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابینت ام دی اف چیست؟

ام‌دی‌اف در واقع مخفف یک عبارت انگلیسی است که ترجمه آن، تخته فیبر با چگالی متوسط است. این تخته‌ فیبرها، از ترکیب خرده‌چوب، موم و رزین ساخته می‌شوند و از استحکام نسبتا خوبی برخوردار هستند. امروزه ام‌دی‌اف جایگزین چوب شده و اکثر وسایلی که در گذشته با چوب ساخته می‌شدند، به‌وسیله این ماده ساخته می‌شود.

ورق‌های ام‌دی‌اف در سایز‌های استاندارد و ضخامت‌های متفاوت، توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی تولید می‌شوند و سپس برای مصارف گوناگون تحت برش‌کاری قرار می‌گیرند. لوکس‌ترین دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن، توسط همین ورق‌های ام‌دی‌اف ساخته می‌شوند.

انواع کابینت ام دی اف

اکثر کابینت‌های امروزی، از جنس ام‌دی‌اف هستند اما روکش‌های متفاوتی دارند. این روکش‌های گوناگون، کابینت ام دی اف را به انواع مختلفی تقسیم کرده است که هر کدام ویژگی‌های خاص خودرا دارند.

  • کابینت ام دی اف لمینت

این روکش از جنس ملامین است و متداول‌ترین روکش محسوب می‌شود. اغلب وسایلی که به نام ام‌دی‌اف شناخته می‌شوند، دارای این روکش هستند.

  • کابینت با روکش اکریلیک

این روکش نوعی ترموپلاستیک است که بسیار براق و درخشنده می‌باشد و به‌صورت وکیوم روی ام‌دی‌اف چسبانده می‌شود.

  • کابینت هایگلاس

در این مدل از کابینت، روکش آینه مانندی به نام پلکسی‌گلس استفاده می‌شود که بسیار براق و صیقلی بوده و نور را به‌خوبی بازتاب می‌کند.

  • کابینت ام دی اف با روکش ممبران

این روکش از جنس پی‌وی‌سی است. ورق‌های ام‌دی‌اف پس از طراحی و برش‌کاری توسط دستگاه CNC، با این روکش وکیوم می‌شوند. کابینت ممبران بهترین جایگزین برای کابینت‌های چوبی محسوب می‌شود و اصالت و زیبایی آن، تفاوت چندانی با چوب طبیعی ندارد.

  • کابینت ام دی اف با روکش پلی گلاس

این کابینت ظاهری شبیه کابینت هایگلاس دارد اما از کیفیت و استحکام بالاتری برخوردار است.

  • کابینت ام دی اف با روکش چوبی

برای ساخت این مدل از کابینت، لایه نازکی از چوب طبیعی روی ورق ام‌دی‌اف چسبانده شده و کابینتی به زیبایی کابینت‌های چوبی ساخته می‌شود؛ با این تفاوت که قیمت آن بسیار کم‌تر از کابینت‌های چوبی خواهد بود.

انواع-کابینت-ام-دی-اف

مزایای کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف به دلیل مزایای فراوانی که دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. تعدادی از مهم‌ترین مزایا عبارت‌اند از:

  • قیمت مناسب

کابینت ام دی اف از قیمت خوبی برخوردار است و هزینه کم‌تری نسبت به انواع دیگر دارد. این نوع کابینت در واقع به عنوان یک کابینت اقتصادی شناخته می‌شود.

  • طرح و رنگ فراوان

این کابینت به دلیل استفاده از روکش، می‌تواند در طرح و رنگ‌های فراوانی اجرا شده و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

  • مقاوم در برابر رطوبت

اگر مرحله انجام روکش به خوبی اجرا شود، مقاومت خوبی در برابر رطوبت ایجاد خواهد شد. البته لازم به ذکر است که به‌طور کلی مقاومت کابینت‌های ام دی اف در برابر رطوبت، مقاومت بالایی نیست.

  • تمیزکاری آسان

بیش‌تر اوقات نیازی به استفاده از مواد پاک کننده وجود ندارد و به راحتی با یک دستمال مرطوب نیز می‌تونید کابینت خود را تمیز کنید.

  • کمک به حفظ محیط زیست

همان‌گونه که قبلا به آن اشاره شد، کابینت ام دی اف از ضایعات چوب ساخته می‌شود؛ بنابراین نیازی به قطع درختان نیست.

مزایای-کابینت-آشپزخانه-ام-دی-اف

معایب کابینت آشپزخانه ام دی اف

کابینت ام دی اف در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز به همراه خواهد داشت. دانستن این معایب ضروری بوده و باعث می‌شود تا با توجه به انتظارات خود از کابینت، بهترین تصمیم را داشته باشید.

  • آسیب پذیر در مقابل آب

کابینت ام دی اف قابل شستشو نیست و برای تمیزکاری باید از یک دستمال مرطوب استفاده کرد. برای اطراف سینک ظرف‌شویی که دائم در معرض رطوبت قرار دارد، بهتر است از کابینت با روکش PVC استفاده شود.

  • غیر قابل بازیافت

به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در فرایند تولید، امکان بازیافت وجود ندارد.

  • حساس نسبت به مواد شوینده

مواد شوینده اسیدی و قوی ممکن است به رنگ این کابینت‌ها آسیب بزنند.

  • مقاومت کم در برابر اجسام سنگین

انعطاف پذیری کابینت ام دی اف، باعث می‌شود در برابر اجسام سنگین آسیب پذیر باشد. بهتر است تا همواره وسایل سنگین را در کف کابینت قرار دهید.

معایب-کابینت-آشپزخانه-ام-دی-اف

رنگ های پرطرفدار کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف با تنوع رنگ بسیار زیادی که دارد، هر نوع سلیقه‌ای را پوشش خواهد داد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن متراژ آشپزخانه، میزان روشنایی و دکوراسیون منزل، رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید.

  • سفید

یکی از رنگ‌های پرطرفدار کابینت ام دی اف، سفید است که با هر رنگ و دکوری قابلیت ست شدن دارد. کابینت سفید، فضای آشپزخانه را دلباز می‌کند و محیط آن را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان می‌دهد. این رنگ برای آشپزخانه‌های کوچک و کم نور بسیار مناسب است.

  • ترکیب رنگ سفید با مشکی و یا قهوه‌ای

اگر خیلی طرفدار سادگی و یکنواختی نیستید، می‌توانید از کابینت دو رنگ استفاده کنید. برای انتخاب رنگ غالب بهتر است به اندازه و میزان نور آشپزخانه توجه کنید.

  • مشکی

یکی دیگر از محبوب‌ترین رنگ‌های کابینت ام دی اف، مشکی است که برای آشپزخانه‌های بزرگ و پر نور بسیار مناسب می‌باشد. اگر طرفدار سبک مدرن و کلاسیک هستید، این رنگ قطعا رضایت شما را جلب خواهد کرد.

  • کرمی

کرمی از آن دسته رنگ‌هایی است که هیچ وقت از دیدن آن خسته و دل‌زده نمی‌شوید. این رنگ به راحتی با رنگ‌های دیگر ست می‌شود و مانند رنگ سفید، محیط آشپزخانه را پرنور و بزرگ نشان می‌دهد.

رنگ-های-پرطرفدار-کابینت-ام-دی-اف

سفارش طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه ام دی اف در تهران

برای داشتن یک آشپزخانه دوست‌‌داشتنی و کاربردی، به یک طراح و سازنده قابل اعتماد نیاز خواهید داشت. شرکت پرهام دیزاین در تهران، به واسطه علم و تجربه خود در این صنعت، می‌تواند بهترین کابینت ممکن را برای آشپزخانه شما اجرا کند. این امکان وجود دارد که با برقراری تماس با کارشناسان پرهام دیزاین، از راهنمایی‌های ایشان استفاده کرده و تصمیم بهتری را در رابطه با طراحی و اجرای کابینت‌های خود اخذ کنید.

قیمت هر متر کابینت ام دی اف

برای محاسبه قیمت کابینت، بهتر است قیمت تمام شده را به همراه جزئیات از سازنده درخواست کنید؛ زیرا محاسبه قیمت هر متر کابینت ام دی اف، پیچیدگی‌های خاصی دارد و ممکن است در محاسبه هزینه کل دچار اشتباه شوید.

برای اطلاع از قیمت کابینت ام دی اف، می‌توانید از شرکت پرهام دیزاین در تهران کمک بگیرید. این شرکت با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و همکاری با متخصصان حرفه‌ای، آماده ارائه خدمات طراحی و ساخت کابینت ام دی اف با بهترین کیفیت خواهد بود.

کابینت MDF که جزو انواع کابینت آشپزخانه است در سالهای اخیر بسیار ترند بوده و در ساخت کابینت بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. انواع دیگری از کابینت مانند کابینت وکیوم، کابینت نئوکلاسیک، کابینت ممبران، کابینت هایگلاس و کابینت پی وی سی نیز در پرهام دیزاین به صورت 3 بعدی طراحی و بعد از تایید شما، برایتان ساخته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستوجو
دسته بندی ها
مقالات مرتبط